Brit nagydíj
Hiei 2006.06.11. 20:41
Alonso itt is győzelmet aratott.Jó volt a kezdés a csapat a kocsi a versenyző jó volt a befejezés is.Második Michael Schumacher harmadikKIMI RAIKÖNEN.
A Brit Nagydíjnak helyet adó Silverstone-ban 40 fokos aszfalt, és 26 fokos levegő hőmérséklet fogadta a csapatokat, így ideális körülmények között vehette kezdetét a vasárnapi megmérettetés.
A versenyzők szépen kapták el a rajtot, Alonso megtartotta első helyét, bár Raikkönen keményen támadta. Az első öt helyen nem történt változás. Érdekes megjegyezni, hogy a BMW Sauber német versenyzője, Nick Heidfeld kapta el a legjobban a rajtot, már az első kanyar előtt három helyet ugrott előre.
A mezőny hátsó régiója azonban nem úszta meg a startot. A Toro Rosso amerikai pilótája, Scott Speed az első kanyarkombinációban meglökte Ralf Schumachert, akit kibillentett egyensúlyából. A Toyota versenyzője ugyan szépen megfogta az autót, ám a manőver közben Mark Webber oldalról beleszállt a TF106-osba. Az incidensben résztvevő három versenyző tehát már az első körben búcsúzott a küzdelemtől.
Mivel rengeteg törmelék került a Becketts kanyarban az aszfaltra, a szervezők azonnal pályára küldték a biztonsági autót, mely két kör után ismét elengedte a mezőnyt. Alonso megtartotta első helyét, az élen állók sora nem változott. Montoya megelőzte Barrichellot, míg Schumacher kis híján átgázolt Raikkönenen, aki az egyik kanyart egy kissé elrontotta. A német versenyző bement a McLaren mellé, ám a finn pilóta vissza tudta verni a hétszeres világbajnok támadását.
Öt kör eltelte után az első három helyezett között mindössze csak egy másodperc volt a különbség, míg a negyedik helyen autózó Felipe Massa és az őt követő Giancarlo Fisichella sem voltak túlságosan lemaradva.
Jenson Button komoly csatát vívott David Coultharddal a tizenkettedik helyért, ám a kilencedik körben a Honda motor megadta magát, lángokba borult, ami a brit versenyző kiesését eredményezte. Button számára már az időmérő sem volt örömteli, így borzalmasan csalódott lehet, hogy hazai pályán mindössze csak kilenc körig jutott.
Eközben Alonso kezdett ellépni Raikkönentől és Schumachertől, ám még így is csak egy-egy másodperc választotta el egymástól az első három helyezettet. A McLaren kolumbiai versenyzője, Juan Pablo Montoya továbbra is Nick Heidfeld mögött autózott, ám nem tudott támadási pozícióba kerülni a némettel szemben. Közben az utolsó helyről rajtoló Trulli már a tizenkettedik helyen tartott, és megérkezett a Red Bull Racing veteránja, David Coulthard mögé.
Az élen továbbra sem változott a sorrend, ám Alonso az egyre könnyebb Renault-val folyamatosan futotta a leggyorsabb köröket, így kezdett elszakadni az őt követő Raikkönentől, és Schumachertől. A 17. körben a Toyota olasz versenyzője, Jarno Trulli megkezdte a kiállásokat. Nagy meglepetésre egy körrel később Michael Schumacher kiállt Raikkönen mögül, és meglátogatta a szerelőit. A német versenyző 20 körre elegendő üzemanyagot kapott, és egykori csapattársa, Rubens Barrichello elé tért vissza.
A 19. körben Kimi Raikkönen és Felipe Massa egyszerre hajtottak ki a boxba, majd Schumacher elé, illetve mögé tértek vissza. A Renault két versenyzője továbbra sem szánta el magát a kiállásra, így Alonso és Fisichella az egyre könnyebb autóval tovább tudta növelni előnyét a többiekkel szemben.
Fisichella a 21. körben látogatta meg a Renault szerelőket. Az olasz versenyző a hosszabb első etapjának köszönhetően megelőzte Massát, így egy helyet előre ugrott. A következő körben Alonso is kihajtott a boxba, majd az élen csatlakozott a küzdelemhez. Nagy meglepetésre Nick Heidfeld feljött a második helyre, ám a BMW Sauber pilótája még nem volt kint a boxban. A német versenyző a 26. körben kapott üzemanyagot és úja abroncsokat, ám legalább 8 másodpercet vesztett a boxban, ugyanis feltehetően a kuplung meghibásodása miatt, nem tudott kilőni a szerelők közül.
A futam felénél járva, az első kiállásokat követően az első nyolc - pontszerző - sora a következőképp nézett ki: a Renault spanyol világbajnoka, Fernando Alonso továbbra is az élen tanyázott, majd 15 másodperccel megelőzve a második helyen autózó Kimi Raikkönent, akit szorosan követett Michael Schumacher a harmadik pozícióban. A sort a Renault másik pilótája, Giancarlo Fisichella folytatta, aki mögött a Ferrari brazilja Felipe Massa autózott. A pontszerzők sorát Montoya, Heidfeld, és Rosberg zárta.
Trulli kezdte meg a boxkiállások második körét. A Toyota versenyzője a 27. körben látogatott ki a szerelők közé, és kapott annyi üzemanyagot, hogy azzal teljesíteni tudja a futam további részét. A 31. körben Michael Schumacher felbukkant a boxban, ami azt sejtette, a Ferrarinak be kell érnie a harmadik hellyel. Igen ám, de Schumacher zseniális időt ment a kivezető körén, így be tudott jönni Kimi Raikkönen elé, aki egy körrel később állt ki tankolni.
A Renault versenyzői közül Alonso látogatta meg elsőként a szerelőket, és könnyedén tért vissza az első helyre. Egy körrel később jött Fisichella és Massa, így az élmezőny teljesítette a versenyre betervezett kiállásait.
A második körös kiállásokat követően a pontszerzők sora a következőképp nézett ki: Fernando Alonso továbbra is vezetett, akit tisztes távolságból a második helyre felugró Michael Schumacher követett a McLaren finnje, Kimi Raikkönen előtt. A negyedik pozícióban Fisichella tanyázott, akit Massa követett az ötödik helyen. A pontszerzők sorát Montoya, Heidfeld, és csapattársa, Jacques Villeneuve zárta, aki az utolsó kiállásánál sikeresen megelőzte a Williams újoncát, Nico Rosberget.
Bár először úgy tűnt, hogy Schumacher kis szerencsével még be tudja fogni Alonsót, a Renault világbajnoka ismét rákapcsolt, így Michael nem tudott gyorsabb köröket autózni vetélytársánál.
Az utolsó pillanatokra is marad még izgalom. A negyedik helyen autózó Giancarlo Fisichella teljesen felzárkózott Kimi Raikkönen mögé. Bár benne volt az előzés lehetősége, a Renault versenyzője egyszerűen képtelen volt támadási pozícióba kerülni Raikkönennel szemben, így be kellett érnie a negyedik hellyel.
Alonso idei ötödik futamgyőzelmét aratta, így újabb két ponttal növelte előnyét a világbajnoki pontversenyben Michael Schumacherrel szemben, aki a harmadik helyről rajtolva, a második helyen ért célba. Őt a McLaren finn pilótája, Kimi Raikkönen követte Fisichella és Felipe Massa előtt. A pontszerzők sorát Montoya, és a BMW Sauber duója, Nick Heidfeld és Jacques Villeneuve zárta.
Brit Nagydíj - Verseny:
01. - Alonso - Renault (M) 1h25:251.927 02. - M.Schumacher - Ferrari (B) + 13.951 03. - Raikkonen - McLaren-Mercedes (M) + 18.672 04. - Fisichella - Renault (M) + 19.976 05. - Massa - Ferrari (B) + 31.559 06. - Montoya - McLaren-Mercedes (M) + 1:04.769 07. - Heidfeld - BMW-Sauber (M) + 1:11.599 08. - Villeneuve - BMW-Sauber (M) + 1:18.999 09. - Rosberg - Williams-Cosworth (B) + 1:19.009 10. - Barrichello - Honda (M) + 1 kör 11. - Trulli - Toyota (B) + 1 kör 12. - Coulthard - Red Bull-Ferrari (M) + 1 kör 13. - Liuzzi - Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör 14. - Klien - Red Bull-Ferrari (M) + 1 kör 15. - Albers - MF1-Toyota (B) + 1 kör 16. - Monteiro - MF1-Toyota (B) + 2 kör 17. - Sato - Super Aguri-Honda (B) + 3 kör 18. - Montagny - Super Aguri-Honda (B) + 3 kör
Leggyorsabb kör Alonso, 1:22.256
Kiesettek:
Button - Honda (M) 10.kör Speed - Toro Rosso-Cosworth (M) 2.kör Webber - Williams-Cosworth (B) 1.kör R.Schumacher - Toyota (B) 1.k
|